11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dfe.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tarihi belirleyen çeşitli aktörlerin ve faktörlerin açıklanarak, bu unsurların oynadığı farklı rollerin karşılaştırılması;
  • Bu aktörlerin ve faktörlerin oynadığı farklı rolleri çözümleyebilecek/analiz edebilecek;
  • Bağımsızlık, Özgürlük ve Ulusal Egemenlik kavramlarını yorumlayabilecek;
  • Çağdaş, Demokratik, Lâik ve Sosyal bir Hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’nin oluşum sürecini değerlendirebilecek
  • 20.yüzyılın sonlarında ortaya çıkan ‘Küreselleşme’ sürecini çözümleyebilecek/analiz edebilecek
  • Yeni çağın olgularını tarihî olaylarla karşılaştırabilecek ve tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 • Güz Dönemine Genel Bir Bakış • Ankara’nın Başkent Oluşu • Cumhuriyet’in İlanı • Halifeliğin Kaldırılması
2 • Demokrasiye Giriş Aşamaları (Cumhuriyet Halk Fırkası, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası) • Şeyh Sait İsyanı • Menemen Olayı
3 • Atatürk İnkılapları (1924-1929)
4 • Atatürk İnkılapları (1930-1933)
5 * Totaliter İdeolojiler
6 • Atatürk İlkeleri ve Bütünleyici İlkeler
7 • Atatürk Dönemi Dış Politika (1923-1938): Yabancı Okullar, Etabli Meselesi, Musul Meselesi, Türkiye’nin Milletler Cemiyetine Girmesi, Balkan Antantı, Montreux Boğazlar Sözleşmesi, Sadabat Paktı, Hatay’ın Anavatana katılması
8 • Atatürk Sonrası Türkiye: İnönü Dönemi
9 • 2. Dünya Savaşı ve Türkiye
10 • Çok partili hayata geçiş - Demokrat Parti Dönemi
11 • 1960-1980 yılları arası Türkiye: 1960 darbesi, 1971 askeri muhtırası, 1980 darbesi.
12 • Soğuk Savaş Döneminde Türkiye: Türkiye’nin Birleşmiş Milletlere Üye Olması, Balkan Paktı, Bağdat Paktı, Kıbrıs Sorunu, Ege Denizi Sorunları.
13 • Soğuk Savaş Sonrasında Türkiye: Balkanlar, Kafkaslar, Orta Asya ve Orta Doğu’daki Gelişmeler.
14 • Küreselleşme Süreçleri ve Bahar Dönemine Genel Bakış
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Atatürk ve Türk İnkılap Tarihi Siyasal Kitap Evi Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyeleri. Editör: Prof. Dr. Fatma Acun
Önerilen Okumalar/Materyaller Kemal ATATÜRK“NUTUK”; Halide Edip ADIVAR“Türkün Ateşle İmtihanı”; Turgut ÖZAKMAN “Türk Mucizesi – Cumhuriyet” .

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
3
Final Sınavı
1
5
    Toplam
40

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilme; Gıda Mühendisliğindeki problemlerin çözümünde uygulayabilme,

2

Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilme, veri toplama ve analiz edebilme, sonuçları uygulayabilme,

3

Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilme, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilme, etkin karar verebilme,

4

Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilme ve kendini sürekli yenileyebilme, kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilme,

5

Çevreye duyarlılığı mesleki alanda uygulayabilme, etik sorumluluk bilincine sahip olabilme,

6

Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilme,

7

En az bir yabancı dilde iletişim kurabilme.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010