dfe.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | • Güz Dönemine Genel Bir Bakış • Ankara’nın Başkent Oluşu • Cumhuriyet’in İlanı • Halifeliğin Kaldırılması | |
2 | • Demokrasiye Giriş Aşamaları (Cumhuriyet Halk Fırkası, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası) • Şeyh Sait İsyanı • Menemen Olayı | |
3 | • Atatürk İnkılapları (1924-1929) | |
4 | • Atatürk İnkılapları (1930-1933) | |
5 | * Totaliter İdeolojiler | |
6 | • Atatürk İlkeleri ve Bütünleyici İlkeler | |
7 | • Atatürk Dönemi Dış Politika (1923-1938): Yabancı Okullar, Etabli Meselesi, Musul Meselesi, Türkiye’nin Milletler Cemiyetine Girmesi, Balkan Antantı, Montreux Boğazlar Sözleşmesi, Sadabat Paktı, Hatay’ın Anavatana katılması | |
8 | • Atatürk Sonrası Türkiye: İnönü Dönemi | |
9 | • 2. Dünya Savaşı ve Türkiye | |
10 | • Çok partili hayata geçiş - Demokrat Parti Dönemi | |
11 | • 1960-1980 yılları arası Türkiye: 1960 darbesi, 1971 askeri muhtırası, 1980 darbesi. | |
12 | • Soğuk Savaş Döneminde Türkiye: Türkiye’nin Birleşmiş Milletlere Üye Olması, Balkan Paktı, Bağdat Paktı, Kıbrıs Sorunu, Ege Denizi Sorunları. | |
13 | • Soğuk Savaş Sonrasında Türkiye: Balkanlar, Kafkaslar, Orta Asya ve Orta Doğu’daki Gelişmeler. | |
14 | • Küreselleşme Süreçleri ve Bahar Dönemine Genel Bakış | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Atatürk ve Türk İnkılap Tarihi Siyasal Kitap Evi Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyeleri. Editör: Prof. Dr. Fatma Acun |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kemal ATATÜRK“NUTUK”; Halide Edip ADIVAR“Türkün Ateşle İmtihanı”; Turgut ÖZAKMAN “Türk Mucizesi – Cumhuriyet” . |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 40 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilme; Gıda Mühendisliğindeki problemlerin çözümünde uygulayabilme, | |||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilme, veri toplama ve analiz edebilme, sonuçları uygulayabilme, | |||||
3 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilme, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilme, etkin karar verebilme, | |||||
4 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilme ve kendini sürekli yenileyebilme, kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilme, | |||||
5 | Çevreye duyarlılığı mesleki alanda uygulayabilme, etik sorumluluk bilincine sahip olabilme, | |||||
6 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilme, | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iletişim kurabilme. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest